Terms

 

Privat Policy & GDPR

 

När du ställer en fråga hos oss uppger du dina person uppgifter. I samband med din registrering och förfrågan godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.   

 

Integritetspolicy och GDPR

OptiTuning Sverige AB utvecklar och distribuerar modifierad programvara för fordon och maskiner, produkter för fordon mm.

Vårt mål är att du ska känna dig säker och att vi bryr oss om våra kunder. Det innebär även att vi behandlar personuppgifter korrekt och utifrån gällande lagstiftning.

Vi tar ansvar över personuppgifter som behandlas av OptiTuning Sverige AB och vi använder personuppgifter bara för avsedda ändamål. Vi skyddar personuppgifter mot obehörig åtkomst.

Alla personuppgifter som behandlas inom OptiTuning Sverige AB sker i enlighet med Dataskyddsförordningen som börjar gälla 25 maj 2018 enligt EU (GDPR)

OptiTuning Sverige AB Behandlar personuppgifter för endast för avsedda ändamål som till exempel:

Kund beställer varor, tjänster, returer eller reklamation från OptiTuning Sverige AB via telefon, mail, sms webbsida eller via tredjepartsplattformar såsom Facebook, Instagram eller LinkedIn.

Samt för att kunna skicka varor till kund.

 

Företagsuppgifter är inte personuppgifter med undantag för enskild firma eller enskild person som har tillgång till OptiTuning Sverige AB tjänster och produkter.

Vi samlar endast in uppgifter för att kunna leverera våra produkter och tjänster samt fakturera eller marknadsföra våra tjänster och produkter.  Det omfattar personuppgifter som:

Namn, adress, postnummer, e-postadress, telefonnummer, identifikationsuppgifter, information om din användning av våra produkter och tjänster och även personnummer.

Även bilder och platsinformation kan förekomma.

Om du deltar i en tävling i syfte för marknadsföring för OptiTuning Sverige AB eller anmäler dig till event som företaget andordnar kan dina personuppgifter behandlas.

När du kontaktar support och lämnar personuppgifter.

Om du besöker eller kommunicerar med oss via våra konton i sociala medier (det vill säga tredjepartsplattformar såsom exempelvis Facebook och Instagram eller linkedIn) kan OptiTuning Sverige AB komma att ta emot information rörande din profil och dina interaktioner på tredjepartsplattformen från leverantören av densamma.

OptiTuning Sverige AB har placerat så kallade ”cookies” i flera av våra digitala kanaler. Genom dessa cookies samlas uppgifter om hur du använder den digitala kanalen.

Personuppgifterna kommer att behandlas av oss endast så länge som det behövs för att uppfylla ändamålen med behandlingen eller för att fullgöra OptiTuning Sverige AB juridiska skyldigheter.

 

Varför behandlar vi personuppgifter

  • För att kunna fakturera enligt överenskommelse mellan OptiTuning Sverige AB och kund
  • För att vårda våra kunder genom erbjudanden och support, kundservice.
  • För att rikta marknadsföring via Telefon, SMS, mail.
  • Informera kunder om våra tjänster och produkter
  • Skicka nyhetsbrev
  • Förhindra bedrägerier

Personuppgifter kan användas för marknadsanalyser och undersökningar.

OptiTuning Sverige AB Behandlar inte känslig information om personer med stöd av intresseavvägning.

OptiTuning Sverige AB behandlar personuppgifter av rättslig förpliktelse enligt Bokföringslagen.

OptiTuning Sverige AB Behandlar personuppgifter för att det är nödvändigt för att kunna svara på kundservice och fullgöra avtal via inköp eller med kund.

— 
 

Leveransvillkor
Aktuell OptiTuning Sverige AB, Org nr: 559328-6593

Minimiålder
Du måste vara 18 år för att handla i vår butik.

Ansvar för kortbetalningar
OptiTuning Sverige AB ansvarar för information som överförs till KLARNAs betalningssida. När kunden vidarebefordras till betalningssidan, är det KLARNA som ansvarar.

Outlösta varor inom 14 dagar
Porto för retur av outlösta varor faktureras kunden med tillägg av en returavgift på 15% av fakturabeloppet. Om du inte hämtar ut paketet hos postombudet kommer du att få en faktura för outlöst frakt av 15% av orderbeloppet samt frakt båda vägar. Detta för att täcka våra returfraktkostnader och vår lagerhanteringskostnad. Vid utebliven betalning kommer kravet, efter föregående meddelande, att skickas för inkasso.

Betalningsvillkor
Hos OptiTuning Sverige AB kan du välja mellan att betala med kort eller via KLARNA. Villkor för KLARNA-faktura finns här. Villkor för KLARNA-konto finns här.

Kreditkontroll
OptiTuning Sverige AB / Klarna förbehåller sig rätten att kreditkontrollera personer om kundrelationen är ny eller andra omständigheter kräver det. All information som erhållits om kunden raderas omedelbart.

Försäljningsförbehåll
OptiTuning Sverige AB har ett försäljningsförbehåll på de sålda varorna som säkerhet för sitt krav på fakturasumman med tillägg av ränta och kostnader. Varor som säljs på kredit med ett försäljningsförbehåll får inte säljas vidare förrän varorna har betalats i sin helhet, såvida inte annat överenskommits skriftligt innan varorna överlämnas.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor, inklusive moms.

Friskrivning från ansvar

Genom att genomföra förändringar på ditt fordon baserat på den information eller tjänster vi tillhandahåller, accepterar du fullt ut att vi friskriver oss från allt ansvar rörande eventuella konsekvenser som kan uppstå till följd av att fordonets helhetsgodkännande påverkas eller ogiltigförklaras. Eventuella risker, kostnader eller skador som kan uppstå till följd av förändringarna är helt och hållet ditt ansvar som fordonets ägare. Vi rekommenderar starkt att alla förändringar görs i samråd med relevanta myndigheter och experter inom området.

Brist i leverans
Eventuella brister i en leverans måste rapporteras till OptiTuning Sverige AB så snart det upptäcks, och senast 14 arbetsdagar efter att leveransen har mottagits.

Trimning
När det gäller trimning förutsätter detta att bilen är i 100% skick, utan defekter och i originalskick för att uppnå en framgångsrik trimning. Om bilen är felaktig kommer trimningen inte att fungera korrekt. Se alltid till att bilen är 100% i ordning innan trimning. Om bilen visar sig innehålla fel, är det inte OptiTuning Sverige AB:s ansvar att ta reda på det. Det är under inga omständigheter tillåtet att läsa/kopiera/ändra mjukvaran från OptiTuning Sverige AB. Om detta görs riskerar man rättsliga åtgärder.

Defekter eller brister i produkten
Om några defekter eller brister i en produkt upptäcks, rapporteras detta inom 14 dagar efter att defekten upptäckts, efter att eget försök att hitta en lösning på problemet inte lyckas. Om OptiTuning Sverige AB ger särskilda instruktioner om hur man hanterar defekten/reklamationen för att hitta en lösning på problemet måste dessa instruktioner följas. Vi förbehåller oss rätten till fel, felaktiga priser kan ha uppstått, foton kan avvika något, och varor kan ha upphört av leverantören. Om inga brister hittas med produkten kan OptiTuning Sverige AB begära en inspektionsavgift och begära att returfrakten täcks.

Skador på postprodukter
Kontrollera mottaget paket för yttre skador på förpackningen vid leverans. Om skada upptäcks måste tjänsteman informeras omedelbart och paketet öppnas där och då för inspektion av varan/varorna. Om skada på varan/varorna upptäcks vid en senare öppning av paketet och detta beror på skada under transport, måste postombudet kontaktas och varan med den ursprungliga förpackningen måste tas med för inspektion av tjänsteman. OptiTuning Sverige AB måste hållas kontinuerligt informerad hela tiden och klagomål måste lämnas in så snart varan mottas och senast 7 dagar efter leverans. Vid instruktion från OptiTuning Sverige AB om retur ska detta ske inom 7 dagar. Varan måste skickas som ett paket med spårningsnummer, HÄMTFR